Online oglašavanje ne smije se temeljiti na praćenju

Zajedno s 20 drugih organizacija, Gong je podržao osnivanje Koalicije protiv oglašivačkog praćenja i prikupljanja podataka. Koaliciju zasad čini 19 europarlamentaraca koji su se obvezali raditi na zaštiti ljudskih prava od sveprisutnog praćenja i prikupljanja podataka koje je zatrovalo online oglašavanje u svakom kutku interneta.

Gong dijeli njihovu zabrinutost da je sistem mikro-targetiranog oglašavanja temeljen na neprekidnom praćenju svih i posvuda, opasna praksa ne samo u smislu masovnog kršenja prava na zaštitu osobnih podataka, već predstavlja ozbiljan rizik za društvo kao cjelinu.

Dok prihodi Googlea i Facebooka rastu do vrtoglavih 200 milijardi dolara godišnje, prihodi nakladnika medija sve su tanji. Razlog tomu nije nedostatak online oglasa. Štoviše, zatrpavani smo njima sa svake stranice. Razlog zašto je sve manje nakladnika sposobno održavati kvalitetu svojih redakcija leži u sve snažnijoj ovisnosti o industriji targetiranog oglašavanja prema praćenim navikama korisnika interneta.

U prošlosti su nakladnici oglašivačima nudili prostor u svojim izdanjima čija se vrijednost mjerila jedinstvenim pristupom publici tog izdanja. Bez invazivnog praćenja i profiliranja svakog čitatelja.

Danas su se tehnološki divovi, zahvaljujući podacima koje o nama skupljaju, postavili u sredinu između nakladnika i oglašivača, usisavajući pri tom najveći dio od svakog eura ili kune uložene u oglašavanje. Prema procijeni britanskog Guardian, u nekim slučajevima i 50 do čak 70 posto dobiti od oglašavanja gubi se u takvom posredovanju.

Online oglašavanje ne mora se bazirati na praćenju. Koalicija za oglašavanje bez praćenja zalaže se za takvo oglašavanje koje će poštovati temeljne ljudske vrijednosti.

Gong je korisnik operativne potpore – strukturne podrške europskim think-do-thanks u cjelini “Demokratska i građanska participacija” u sklopu programa Europa za građane.