«Protiv prodaje autocesta privatnom kapitalu»

Reprogram dugova bankama, i to dijelom kroz obveznice, te restrukturiranje poduzeća koja upravljaju autocestama, uz micanje politike iz njih i javni nadzor nad njihovim radom – to je «plan C» za koji se zalaže inicijativa “Ne damo naše autoceste”, koja se protivi Vladinom «planu B» za rješavanje problema dugova autocesta kroz davanje ih na upravljanje mirovinskim fondovima i zainteresiranim građanima, jer ne žele prodaju autocesta privatnom kapitalu.

«Ustavni sud je donio odluku o zabrani referenduma protiv monetizacije autocesta, ali Vlada ne može ići u koncesiju bez donošenja posebnog zakona, javne rasprave i izglasavanja tog zakona u Saboru», podsjetio je na konferenciji za medije ispred Banskih dvora Mijat Stanić, šef Nezavisnog cestarskog sindikata. Istaknuo je da bi “Plan B” značio prodaju 51 posto dionica mirovinskim fondovima i time bi se upravljanje autocestama dalo na neograničeno vrijeme privatnom kapitalu.

Inicijativa «Ne damo naše autoceste» stoga se zalaže za “Plan C” temeljem iskustva Slovenije, koja je bila u sličnoj situaciji kao i Hrvatska, ali je uspjela s bankama ispregovarati duže rokove otplate kredita uz povoljnije kamate te je prošle godine nakon otplate svih kredita i kamata, ostvarila dobit od 60 milijuna eura, izračunao je Stanić.

Da je «prema odluci Ustavnog suda, Vlada obvezna organizirati referendum ako se ponovo odluči za neki model monetizacije autocesta», podsjetio je i Enes Ćerimagić, pravni savjetnik Inicijative, koji smatra da «umjesto koncesije kao privremenog oblika upravljanja što predviđa “Plan A”, “Plan B” bi privatnom kapitalu omogućio trajno upravljanje hrvatskim autocestama».

Naime, «Prema “Planu B” mirovinski fondovi lako bi mogli prodati svoje dionice bilo kome, čime bi Hrvatska trajno izgubila suverenitet nad autocestama», upozorio je Teodor Celakoski iz udruge Pravo na Grad i optužio Vladu za manipulacije javnošću te osudio “uplitanje politike u autoceste”.