Pretplata ostaje 80 kuna, Sabor traži pravo izvješće o poslovanju

Zagreb, 05.07.2013 - Glavni ravnatelj HRT-a Goran Radman rekao je danas da se neæe sam povuæi s HRT-a te poruèio kako više neæe tolerirati zavjeru protiv HRT-a za koju je optužio politièare, interesne klanove i novinare koji prate HRT zbog èega su oni prije kraja napustili konferenciju za novinare. Na slici zgrada HRT-a na prisavlju. foto FaH/ Denis CERIÆ /dc

Nadzorni odbor (NO) HRT-a prihvatio je prijedlog glavnog ravnatelja Gorana Radmana o cijeni RTV pristojbe od 80 kuna, glavna je odluka sa sjednice tog tijela s koje se doznaje i da je predsjednik Sabora Josip Leko zatražio pravo izvješće o zakonitosti rada i financijskog poslovanja HRT-a u 2013. jer je predsjednik NO-a Viktor Gotovac u Sabor poslao dva različita izvješća.

Na sjednici održanoj u ponedjeljak, kako se neslužbeno doznaje, jednoglasno je usvojen prijedlog da cijena RTV pristojbe ostane 80 kuna iako je istaknuto da je, prema zakonskoj osnovi i na temelju izračuna 1,5 posto prosječne mjesečne neto plaće u Hrvatskoj, pretplata u posljednje tri godine mogla iznositi i 83 kune. Odustajanjem od mogućeg povećanja prihodi HRT-a u posljednje su tri godine bili smanjeni za oko 120 milijuna kuna. No, bez obzira na moguće povećanje HRT-ovih prihoda od 40-ak milijuna kuna u 2015. prijedlog o staroj cijeni RTV pristojbe od 80 kuna poslan je na odobrenje Vijeću za elektroničke medije.

Odobreno je i podizanje kredita od 100 milijuna kuna od Splitske banke – 80 milijuna kuna za refinanciranje starog kredita Hrvatske poštanske banke, a 20 milijuna za isplatu poticajnih otpremnina ljudima koji će otići s HRT-a, kako je istaknuto, njih više od 270. Prema posljednjim podacima HRT će na početku iduće godine zapošljavati 2970 ljudi, jer će ih tridesetak od 1. siječnja napustiti Prisavlje i to ponajviše odlaskom u mirovinu.

Nakon prethodnog pozitivnog mišljenja Programskog vijeća od četvrtka, NO je usvojio Program rada i Financijski plan HRT-a za 2015. U financijskom planu HRT-a navodno je predviđeno i smanjenje ukupnih plaća s 470 na 450 milijuna kuna, dok je za vanjske suradnike predviđeno čak 15 milijuna kuna više. Kako se doznaje, od glavnog ravnatelja zatraženo je dopunsko objašnjenje o povećanju honorara vanjskih suradnika.

No, najviše bure na jučerašnjoj sjednici izazvao je dopis predsjednika Sabora Josipa Leke, upućen još u listopadu, kojim se NO-u vraćaju dva izvješća o zakonitosti rada i poslovanja koje je poslao Gotovac, uz zahtjev da se dostavi samo jedno iza kojeg stoji cijeli NO.

Gotovcu je, kako doznajemo, zamjereno i da je sporne dopise Saboru u listopada i studenom poslao na svoju ruku, bez znanja i suglasnosti ostalih članova. Prva verzija izvješća usvojena je još u lipnju, a dopunjena u srpnju, a Gotovac je početkom listopada u Sabor poslao oba izvješća.

Iako je Sabor zatražio jedno izvješće o poslovanju, Gotovac je poslao dva s obrazloženjem za koje je od NO-a htio dobiti naknadnu suglasnost, ali mu je ona uskraćena, štoviše, zatraženo je da se povuku oba dopisa koje je Gotovac poslao na svoju ruku, ali on nije dopustio da se o tome izjašnjava. Upravo u tom izvješću na oko 300 stranica navodno otkrivaju detalji mnogih skandala koji su potresali HRT u 2013. između ostaloga, i samoubojstva dugogodišnje voditeljice HRT-ova restorana Snježane Abdurahmanović koja je, prema medijskim napisima, bila izloženu mobbingu, kao i načinu na koji je Željko Rogošić bio izabran za glavnog urednika Prvog programa HTV-a.

O izvješću o zakonitosti rada i poslovanja HRT-a u 2013. u Saboru će se moći raspravljati tek početkom iduće godine, nakon predsjedničkih izbora.

Gotovac sjednicu nije htio komentirati upućujući na službe za odnose s javnošću HRT-a, dok je Mario Raguž, član iz redova zaposlenika bio nedostupan.

Kratku je izjavu dao tek zamjenik predsjednika NO-a Dražen Rajković. “Ne znam odakle vam o tome podaci s obzirom da je glavni ravnatelj Goran Radman na jučerašnjoj sjednici podnio predstavku zbog navodnog curenja podataka od strane članova Nadzornog odbora u neke medije i to je potkrijepio s naslovima deset članaka objavljenih na raznim portalima. Dopustit ćete mi da ovoga puta budem suzdržan”, zaključio je Rajković.

Na sjednici se raspravljalo i o istupu bivšeg člana uprave HRT-a Marka Ugarkovića i navodnim nepravilnostima u nabavi stranog programa, na temelju čega je od ravnatelja programa HRT-a Saše Runjića zatraženo da tijekom iduće godine izvijesti o uvođenju nove transparetnije procedure nabave domaćeg i stranog vanjskog programa.

NO je nakon medijskih napisa zatražio i izvješće o provjeri lažnih diploma zaposlenih na HRT-u. U tom se izvješću navodi kako su sve fakultetske diplome na HRT-u dane u provjeru i da je od 1300 diploma oko 900 njih u redu, a da se za njih oko 400 još čeka povratna informacija. Otkrivena je jedna djelatnica u administraciji s lažnom diplomom i uručen joj je izvanredni otkaz, dok je navodno sporna diploma pomoćnice ravnatelja programa Marije Topić Crnoje još je u provjeri.

Sljedeća sjednica NO-a najavljena je za siječanj i trebala bi biti tematska o kadrovskim pitanjima – utjecanju programa restrukturiranja na otkaze zaposlenicima HRT-a, gašenju dopisništava i centara HTV-a.