“Unatoč kiši i Vladi, građani, potpišite za raspisivanje referenduma!”

Posao nije gotov i s obzirom na kišu, koja ometa dobru dinamiku prikupljanja potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju, inicijativa «Ne damo naše autoceste» poziva građane da se ne daju spriječiti lošim vremenskim uvjetima. Novi broj prikupljenih potpisa nisu iznijeli, a objavu preliminarnog financijskog izvještaja najavili su za par dana, a potom će uslijediti i finalni nakon što obave sva plaćanja vezana uz kampanju.

 

«Dnevno prikupljamo između 30.000 i 40.000 potpisa, no kao i u prijašnjim skupljanjima potpisa pokazuje se da kišni dani smanjuju broj na pola. Budući da je prognoza da će idućih dana padati kiša, pozivamo one građane koji dosad još nisu potpisali da iskoriste svoju priliku do subote 25. listopada i dođu što prije potpisati», poručio je Tedor Celakoski iz inicijative «Ne damo naše autoceste», kojoj je cilj «prikupiti 10 posto potpisa više od uvjeta potrebnih za raspisivanje referenduma, a dosadašnja dinamika im pokazuje da je to ostvarivo».

«Imamo trend koji osigurava dostatan broj potpisa za raspisivanje referenduma, no s obzirom na meteorološke uvjete, oni bi mogli biti prepolovljeni i tada bismo bili na knap. Stoga, pozivamo građane i želimo im reći da stvar nije gotova. Nismo završili posao. Ne dajte se spriječiti lošim vremenskim uvjetima», istaknuo je Celakoski, a na pitanje koliko je dosad prikupljeno potpisa kazao da «s obzirom na to da nemaju informacije od zadnja dva-tri dana sa svih lokacija, a otvorene su i neke nove, ne žele iznijeti «novi» netočan ili pak zastarjeli broj».

Uskoro objava preliminarnog financijskog izvještaja Inicijative

Što se tiče objave financijskog izvještaja, preliminarni financijski izvještaj Telakoski je najavio za dva-tri dana i potom finalni nakon što se obavi sva plaćanja vezana uz kampanju, a Stanić je ponovio da Inicijativa nema drugih donatora osim pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i sedam organizacija civilnog društva.


izvor: FB “Ne damo naše autoceste”

Također se osvrnuo i na, kako je upozorio, neistinitost zadnjih izjava Vlade da su Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb neodrživi financijski sustavi te da njihovo urušavanje vuče i državu u financijski ponor: «Račanova vlada je 2001. izradila održiv model gradnje i financiranja autocesta, a to je naplata iz cestarine i 60 lipa iz goriva i taj je model i dalje mogao održavati i servisirati dugove HAC-a i Autoceste «Rijeka-Zagreb» kroz reprogram odnosno refinanciranje velikih opterećenja i obveznice. Međutim, Vlada je iz sredstava HAC-a uzela 900 milijuna kuna godišnje i to podijelila HŽ-u i Hrvatskim cestama».

“Vlada je glavni krivac za stanje u kojem je HAC”

«Hrvatske ceste danas drže oročena sredstva na svom računu i ne troše ih, a mi dižemo kredite i dodatno zadužujemo HAC. Hrvatske ceste i željeznice se mogu graditi iz EU fondova, dok HAC to ne može», istaknuo je Stanić i prozvao «Vladu kao glavnog krivca za današnje stanje u kojem se danas nalazi HAC unatoč svim onim pljačkama u prethodnom razdoblju jer je išla dodatno urušiti sustav. Ne provodi se restrukturiranje, ne nabavljaju se potrebni strojevi, a ceste se zapuštaju”.

Osim toga, «Vlada se trudi «SDP-ovim pamfletima» objasniti građanima da su autoceste sezonski projekt koji funkcionira samo tri mjeseca», podsjetio je Celakoski i sada se, dodaje i Stanić, «HAC-u nalazi «milijun mana, a zaboravlja se da se u sezonskim potrebama i događa najveća zarada Hrvatske, a to je turizam i zbog toga autoceste i jesu građene, kao i zbog razvijanja svih područja Hrvatske i zato da bi ih građani koristili jer su to najsigurnije prometnice. Međutim, politikom cijena i nedostupnosti autocesta upravo to se ne događa», kazao je Stanić i poručio: «Projekt nije dovršen do kraja – treba otvoriti čvorišta na svakih tri do pet kilometara i politikom cijena privlačiti turiste i razvijati privredu».