Ne zaboravite objaviti financijske izvještaje izbornih kampanja

Zagreb, 01.03.2013 - Prosjeèna mjeseèna isplaæena neto plaæa po zaposlenom u pravnim osobama u Hrvatskoj za prosinac 2012. godine iznosila je 5.487 kunu, što je nominalno 3,4 posto manje i realno 3,3 posto manje u odnosu na studeni, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS). Ilustracija od 16.08.2012. godine prikazuje kovanice. foto FaH/ Dario GRZELJ /ds

Povodom izbora za Europski parlament, GONG poziva i podsjeća političke stranke koje sudjeluju na predstojećim izborima i nositelje lista grupe birača da ne zaborave objaviti financijske izvještaje izbornih kampanja.

Kako bi se osigurala veća transparentnost financiranja izbornih kampanja te na taj način smanjio prostor za političku korupciju, povodom izbora zastupnika u Europski parlament, GONG poziva i podsjeća političke stranke koje sudjeluju na predstojećim izborima i nositelje lista grupe birača da javno objave i dostave Državnom izbornom povjerenstvu:

  1. najkasnije 7 dana prije održavanja izbora, odnosno do subote 06. travnja, izvješća o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i Izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe.

  1. Najkasnije 30 dana nakon održanih izbora, do 14. svibnja 2013. Financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe s podacima o ostvarenim prihodima za financiranje izborne promidžbe, izvorima financiranja te o izvršenim rashodima za financiranje izborne promidžbe.

Sastavni dio financijskog izvještaja je izvješće o primljenim donacijama, izvješće o troškovima izborne promidžbe i ispunjeni obrazac s podacima o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanja izborne promidžbe.

Tražimo od DIP-a i HIDRA-e da se svi dostupni financijski izvještaji izbornih kampanja i političkih stranaka uskoro objave u lako pretraživim bazama podataka, što bi predstavljalo temelj za kasnije povezivanje baza podataka o financijskim izvještajima i donatorima s, primjerice, bazom podataka subjekata koji posluju s državom putem javnih nabava, koji su dobili koncesije, subvencije, i sl.  

Pozivamo također i medije, posebice nacionalne TV, radio i novinske kuće, marketinške agencije da u cilju transparentnosti izbora javno objave cjenike svojih usluga oglašavanja za kampanju te iznos ukupnih troškova uplaćenih za izbornu promidžbu svakog kandidata i time odigraju svoju korektivnu ulogu.

Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i borbe protiv korupcije.